lördag 9 juni 2012

Min dotter Julia, Elin och Gabriel,3 studenter att baka till 2012-06-08

Julia ville ha en Gi/LCHF choklad tårta.
Så jag gjorde denna tårta på ett recept på chokladtårta
ur boken " Montignacs bästa recept" av Michel Montignac.
Mycket smarrig, men en klick grädde på toppen!
 Sedan ville Julia ha denna smarriga Kesella och citrontårta
med apricoser och jordgubbar. Tyvärr glömde jag ta ett kort
på tårtan innan vi skar upp den.
Men detta ser väl gott ut!?
Och det var det!


Min jobbarkompis dotter, Elin, tog också studenten samma dag.
Dessa tårtor innehåller; tobleronemousse och
päronmousse. Jag hoppas de smakade gott!
Jag tycker dom blev jättefina med blommorna i olika nyanser,
enkelt men vackert!

Tårtorna täcktes med grädde för att sätta fast sugarpasten.

Studentmössorna under produktion.

Olika dekorationer på gång i sugarpaste.


 
Gabriels student samma dag.
Han ville ha dajmmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm
i sina tårtor. Jag tror det blev smaskigt!

"Stanley" hammare under uppbyggnad.
I stället för att skriva "Stanley" så skrev jag Gabriel på tårtan.
Gabriel tog studenten och är nu utbildad snickare!
Ett jättestort GRATTIS till er alla 3!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar