tisdag 16 augusti 2011

I februari var det dags för Jolene att fylla 2 år!

Jag fick fria händer och jag visste att Jolene gillar Pippi väldigt mycket, så det fick bli en Pippi-tårta! (Hon är lite som Pippi också, så det passade bra tycker jag) Denna tårta är gjord av vanlig tårtbotten och hallongrädde och chokladmousse fyllning. Bra kombination, och jag visste att Jolenes mamma inte tycker om vaniljsås eller vaniljfyllning. Marsipanen är köpt på ICA Maxi, 2 paket. Blommorna har jag gjort för hand, jag tryckte ut små runda bitar avfärgad marsipan som jag vek ihop och gjorde blommor av. Roligt men tog en himla tid! Pippis skor är gjorda av godiset "Käck", inte så lätt att moddelera, men det gick. Jag hade ju inga färger eller andra resurser då. Tårtan blev himla uppskattad! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar