tisdag 16 augusti 2011

I mars fyllde Viggo år, han ville ha en Shrek-tårta!

Viggos pappa hade sett att jag bakade tårtor och frågade om jag ville baka en tårta till Viggos födelsedag! Självklart ville jag det! Vi diskuterade en stund och kom fram till att det skulle bli en Shrek-tårta! Vilken utmaning! Botten är vanlig tårtbotten, bakad i långpanna + en vanlig rund tårtbotten. Den gröna och den vita marsipanen är köpt på ICA Maxi. Det bruna är SP (Sugar Paste) som jag hade handlat hem från http://www.tårtdecor.se/ , den smakade choklad. Det var första gången jag använde det och då upptäckte jag att den inte går sönder så lätt som marsipan. Toppen! Öronen var mycket knepiga att få till, jag höll på väldigt länge med moddeleringsmassa från Tårtdecor, som jag klädde med marsipan. Var tvungen att sticka in sugrör i öronen för att de skulle stå ut. Fyllningen var jordgubb och vanilj. Det blev lyckat på kalaset fick jag höra efteråt. Då blir jag glad! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar