tisdag 16 augusti 2011

Släkt-träff i juni 2011

Ååå vad roligt! Jag fick äntligen ihop nästan alla mina släktingar på en sammankomst! :)



Ja tjolahoppla! Eftersom det var släktträff ville jag ju göra min mormors kolonistuga i Kalmar, som tårta. Eftersom min son, Emil, är vegan ville jag göra en vegan SP, och hade fått tips om Agar Agar, istället för gelantin i SPn. Jag ringde http://www.kungmarkatta.se/ och fick veta att jag kunde köpa det på ICA Maxi på Eurostop i Örebro. Åkte dit och köpte det. Hem och gjorde vegan SP, Den var bra men gick sönder mycket lättare. Sen gjorde jag ett fyllt "hus" med fyllning och allt, inte så bra som ni kan se, det lutar som tusan! Var svårt att göra trädgårdsland etc också. Men den blev god och uppskattad!





Vegantårtan jag gjorde, inte helt lätt men den blev himla bra! God och Max, som inte tål laktos blev himla glad! Det var fler som tyckte denna var godare än den andra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar